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 Betreff des Beitrags: Black Ops Updates
Ungelesener BeitragVerfasst: Mi 17. Nov 2010, 15:38 
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Zitat:
Entgegen einiger Vermutungen, steht im Hause Treyarch die Arbeit an Black Ops nicht still. So meldete sich gestern Cesar „pcdev“ Stastny mal wieder via Zwitscherstube zu Wort. Er ging auf einige Fragen bezüglich Black Ops ein, welche wir euch hier kurz zusammenfassen:

* Es wird hart an mehreren Patches gearbeitet.
* Es werden bald auch 12Spieler Playlists eingeführt
* Das RCON Tool wird weiter verbessert
* Auf PC wird es keinen Splitscreen geben
* Der nächste Patch befindet sich bereits im Qualitätstest, der Release ist vor dem nächsten Wochenende geplant. Unter anderem soll dieser die Performance verbessern
* Ein „Stop Serverrequest“ Button soll eingebaut werden
* Das editieren der Klassen zwischen den Runden war geplant, bereitete aber massive Probleme. Es wird weiterhin nach Möglichkeiten gesucht, dies umzusetzen.
* Es wird am fix der bekannten RCON und Fast Level Exploit gearbeitet
* Der Konsolenbefehl „connect“ soll auf jeden Fall wiederkehren, wann dies passiert ist noch unklar
* Man ist noch auf der Suche nach dem Fehler, der dass „laggen“ in der finalen Abschusskamera verursacht
* Der Bug mit Nvidia's GTX4xx Serien ist bekannt und man arbeitet zusammen an einer Lösung
* Entwicklung der Mod Tools läuft langsam, da dass Patchen derzeit absoluten Vorrang hat
* Es wird an dem Problem gearbeitet, dass einige Spieler im Rang zurückgesetzt werden.
* Das „Kino Problem“ wurde gelöst, ab jetzt nimmt Theater auch auf nicht Treyarch Servern auf!


Das ist doch schon einmal eine nette Liste, die verspricht den Spielspaß weiter anzuheben. Man darf hoffen, dass Treyarch weiter am Ball bleibt und Black Ops auch im Multiplayer der Knaller des Jahres wird. Erwarten wir voller Spannung den nächsten Patch.

UPDATE: pcdev teilte soeben via Twitter mit, das die Ranked Server ein Update erhalten haben und neu gestartet wurden. Der "Fix" soll den "rankup exploit" und andere "Cheat" Möglichkeiten beheben.

Quelle: http://callofduty.4players.de/board1-callofdutyseries-de-news-fragen-und-fehler/board23-news-von-unseren-redakteuren-f%C3%BCr-user/20306-call-of-duty-black-ops-weitere-wichtige-patches-angek%C3%BCndigt-update-ranked-server-patch/

heißt das, jez vorm wochenedne (also donnerstag, freitag) werdn die meisten der oben genannten punkte behoben ?


http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=95&t=325238

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 Betreff des Beitrags: Re: Black Ops Updates
Ungelesener BeitragVerfasst: Do 18. Nov 2010, 03:17 
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http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=71&t=313146

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 Betreff des Beitrags: Re: Black Ops Updates
Ungelesener BeitragVerfasst: Sa 20. Nov 2010, 03:16 
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Zitat:
Call of Duty: Black Ops - Multiplayer Update Released
Product Update - Valve
Updates to Call of Duty: Black Ops - Multiplayer have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Call of Duty: Black Ops - Multiplayer
CPU performance improvements
Server browser bug fixes and tweaks to populate faster and do full refresh less often
Fixed crash when viewing leaderboards if player has more than 99 friends
Fix for locked ADS after pressing shift-TAB to bring up Steam overlay
Fix for ADS while holding shift as a sniper

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 Betreff des Beitrags: Re: Black Ops Updates
Ungelesener BeitragVerfasst: Fr 3. Dez 2010, 16:13 
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preview zum kommenden patch:

Zitat:
IN PROGRESS

* Added an option to create shaders during load time. This fixes hitching when viewing a new area of the map for the first time on some video cards.
* Incomplete server browser results.
* Improvements to Quickmatch results (with better ping and reduced lag)..
* /connect
* /reconnect
* Improved threading performance on computers with only 2 cores.
* Fixed random freezes in certain computer configurations.
* Increased reserved slots to 9.
* Improvements to the spawn system to resolve an issue where negative spawn influencers from specific game events were not always being deleted after the danger had cleared – in some matches, this was causing good spawns to be erroneously flagged by the game as bad spawns, which in turn forced actual bad spawns to get selected later in the match
* Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
* Prevention of killstreak selection getting disabled in Combat Training under rare conditions
* Array: Added collision to prevent players from partially clipping into a tree
* Launch: Added collision to prevent players from strafe jumping onto an invisible ledge at the base of the rocket near B3
* Summit: Added collision to prevent players from jumping to a location outside of the map boundary when in Custom Games where player speed is maxed out
* Havana: Added collision to prevent players from jumping onto an invisible ledge above a doorway at C2
* Nuketown: Adjusted a spawn point that would spawn players on top of a mannequin’s head when that mannequin was randomly spawned in that location
* Launch: User could access a small platform outside of the intended play space below the rocket gantry by jumping to a very specific location; now blocked from access
* Launch: User could access a small area inside geometry at vents near Dom flag A by going prone and moving around in a very specific location; now blocked from access
* Some users reported that weapon attachment challenges were not resetting after prestige; now all are guaranteed to clear as soon as selecting the prestige option
* Radar sweep when there are only 2 players left in One in the Chamber will stop functioning if the 2 players have multiple lives when the sweep starts
* Villa: User can clip into rock at west edge of grid zone B2 and see through to the other side
* Crisis: User can clip into LVT between grid zone A3 and B3 and see through to the other side
* User can get an infinite number of 'Sam Turret', 'Care Package' and 'Sentry Gun' killstreaks (commonly referred to as the “care package glitch”)



quelle http://callofduty.4players.de/board1-callofdutyseries-de-news-fragen-und-fehler/board23-news-von-unseren-redakteuren-f%C3%BCr-user/22178-call-of-duty-black-ops-jds-liste-pc-community-update-12-2-10/

nice nice nice, hoffentlich kommta bald :-)


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 Betreff des Beitrags: Re: Black Ops Updates
Ungelesener BeitragVerfasst: Do 16. Dez 2010, 09:07 
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Okay nun ist das Update da:
Zitat:
Updates to Call of Duty: Black Ops have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Call of Duty: Black Ops
Improved threading performance on computers with only 2 cores.
Additional performance optimizations
Added an option to pre-cache all shaders during load time. This fixes hitching related to shader compiling on some video cards when viewing an area of the map for the first time.
Fixed random freezes in certain computer configurations.
Allow Team Change on Ranked servers when it does not unbalance teams (this is a server admin option).
Allow Team Change grace period at start of match (server admin option).
Added 4 more reserved slots (server admin option)
Added /connect
Improved quickmatch results (server side change)
Fix for watching films through Combat Record
Fixed compassSpectatorsSeeEnemies exploit
Fixed 3rd person fov exploit
Fix for infinite supply drop exploit.
Fixed crosshair flickering when stereo is active.
Various spawn improvements
Various sound improvements
Fix for Zombies – Teammate shadows not displayed properly.
Fix for radar not staying on in One in the Chamber when it should.
In a Domination match, the Position Secured medal is no longer delayed.
'Hardened: Equipment Shot' Challenge can now be completed by destroying a 'Camera Spike'.
Fix for choppy final killcam in dedicated servers.
Various map glitches fixed.
Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
Added mixed hardcore playlist
Added mixed barebones playlist
Added 12 player versions of all playlists

Rcon
Reduced timeout values. Connect (or failure to connect is faster).
Added all white-listed dvars for Ranked and Unranked. Admins have rcon access to ALL available dvars.
Added Settings and Console tabs for Ranked servers.
Fixes a bug where the “Server” tab doesn’t update values when connecting to a new server.
Added version number to the title bar.
Fixed a bug where UI state didn’t persist after switching to another server.
Added “disconnect” button.
Fixed map “set” to not use admindvar.
Changed all dvars which could be possibly float, to float. Mostly these are time-type dvars.
Fixed bug where entering a value of zero for Message Duration would cause a unhandled exception error
Truncated all message fields to 140 chars

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